Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? непонимаю, а что про него думать то? ну стоит себе и стоит. меняет показания в тысячных мбар при езде по москве. тебе какой прок от него. посмотри вагом что показывает и все.
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Мысля есть, что он влияет на МАП, а МАП у нас не родной(вместо 250кПа стоит 300кПа). В мозгах показания этого датчика где-то учитываются? Может при замене МАПа косяки вылазить?
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? нет не может. по его показаниям мозг принимает решение снижать буст если поднимаемся высоко в горы.
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Boostus Maximus (How much boost is too much?) Hello fellow S heads, In my quest to decide o­n the appropriate boost levels I should be running at altitude, I have put together a spreadsheet (I apologize for the attachment but I wanted to convey the data in tabular fashion) that shows max boost level guidelines for running the K24 and RS2 turbos, without exceeding their respective Pressure Ratios at different altitudes. As well as the effective Pressure Ratios at different boost levels at altitude (mine to be exact, 5,350 feet). I will not get into the definition of a turbo's Pressure Ratio (PR), but the equation is... Pressure Ratio = (Atmospheric Pressure + Boost Pressure) / Atmospheric Pressure Given this, o­ne can determine if a given Boost Pressure will cause the turbo to operate outside its efficiency range. The RS2 compressor map shows a PR of 2.8 to be the top of the scale. The K24 compressor map shows a PR of 2.4 to be the top of the scale. This issue is extremely long and involved and there has been volumes written off-list (especially for the RS2). Here comes my big disclaimer for the people who will get bent out of shape for some reason or another... My purpose in sending this out is not to start a huge email campaign to discuss all of the intricacies involved here, but rather to present MY guidelines based o­n my research and the data that I have acquired from the likes of Ned Ritchie and Scott Justusson, etc.. o­nce again these are MY guidelines and they are not to be taken as postulates, they are simple math and I o­nly offer it to you so you can determine how much, if any, your particular setup is running out of its efficiency range. If you truly want to dig into the details including not o­nly definitions but also how to read a compressor map, I must, o­nce again, strongly encourage you to read Corky Bell's book Maximum Boost. Along those lines if you want to see some Garrett compressor maps (KKK does not release theirs to the general public) check out http://web.archive.org/web/20021027171951/http://www.turbonetics.com/ Note Well: Many tuners run their setups at boost levels that result in PRs that are greater than MY limits (especially at higher altitudes). Since max torque creates the best need for boost, tuners seem to like to overkill it in that range. They have their reasons for doing this and I don't claim to know what those reasons are. I, OTOH, am offering up the objective math. For my Atmospheric (Barometric) Pressure figures I used the table found at http://web.archive.org/web/20021027171951/http://www.paydirt.net/files/paydirt/indu/h20data.stm These may be conservative figures but tough luck. The pressure for a given altitude is given in PSIA, Pounds Per Square Inch Absolute. The boost pressures are given in PSIG, Pounds Per Square Inch Gauge. For further clarification o­n both PSI Absolute as well as PSI Gauge see Ned Ritchie's tech tips at http://web.archive.org/web/20021027171951/http://www.intendedacceleration.com/ Here is the data... <TABLE id=Table1 cellSpacing=1 cellPadding=1 width=430 border=1><TBODY><TR><TD vAlign=top align=left width=132>Barometric Pressure at 5,350 feet in PSIA </TD><TD vAlign=top align=left width=59>Boost in PSIG </TD><TD vAlign=top align=left width=41>PR </TD><TD vAlign=top align=left width=86>% > RS2 PR of 2.80 </TD><TD vAlign=top align=left width=84>% > K24 PR of 2.4 </TD></TR><TR><TD vAlign=top align=left width=132>12.15 </TD><TD vAlign=top align=left width=59>10 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>1.823 </TD><TD> </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>15 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.235 </TD><TD> </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>16 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.317 </TD><TD> </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>17 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.399 </TD><TD> </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>18 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.481 </TD><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=84>3.40% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>19 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.564 </TD><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=84>6.82% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>20 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.646 </TD><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=84>10.25% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>21 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.728 </TD><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=84>13.68% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>22 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.811 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>0.38% </TD><TD vAlign=top align=left width=84>17.11% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>23 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.893 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>3.32% </TD><TD vAlign=top align=left width=84>20.54% </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>24 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>2.975 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>6.26% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>25 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.058 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>9.20% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>26 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.140 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>12.14% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>27 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.222 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>15.08% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>28 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.305 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>18.02% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>29 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.387 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>20.96% </TD><TD> </TD></TR><TR><TD> </TD><TD vAlign=top align=left width=59>30 </TD><TD vAlign=top align=left width=41>3.469 </TD><TD vAlign=top align=left width=86>23.90% </TD><TD> </TD></TR></TBODY></TABLE> Frank Amoroso, (Technical Editor, S-Cars.org) PS: Please realize that the max boost levels listed in the tables reflect the top of that particular turbo's efficiency range (per the KKK compressor map), and not what a given motor can safely handle. Put another way: If you buy a RS2 turbo, bolt it o­nto your 3 cylinder Chevy Sprint turbo, and turn the boost up to 26 psig at sea level, the turbo will run fine, until you blow holes into your pistons. Взято с http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=119
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? И чего? Ты к чему это? отличие мозгов то тут при чем вообще? ты кагда-то научишся вопросы задавать?
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Тогда конкретные вопросы 1) Из-за барометрического датчика(F96) и/или его влияния на замену МАПа/турбины/прошивки может косячно работать AAN мозг с ADU прошивкой? 2) Разница в сопротивление форсунок 951(AAN) и 984(ADU) могла повлиять на подобную работу моего "гибрида". Кстати величина сопротивления форсунок из разных источников разная. То 12, то 14, то 16 Ом?!? Какое реально сопротивление форсунок 951 и 984? 3) Микросхемы "ключа форсунок" на мозгах тоже разные. <O В каком направлении копать?
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Вот еще отличия: Wastegate Frequency Valve (N75) 034 906 283 F 1989 - 1991 RR engine in ur quattro & 200 3B engine 034 906 283 H 1991/1992 ABY engine and AAN Engines in S4/S6 034 906 283 J 3B engine in early S2 034 906 283 K ADU and ABY engines in late S2 and RS2 Кто знает, чем отличаются клапана?
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? ***покрайней мере AANи 3В отличаются чисто геометрически, в разные стороны смотрит усик для фиксации на гофре.. собственно из-за разной геометрии гофр - ВСЕ! 99,9% то же касается и ABY/ADU!
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? 1. нет. при чем тут он вообще. с тем же успехом можно докопаться к любому другому датчику. 2. нет не могла. одна серия форсунок и те и те высокоомные. по моим данным 14 и 16 ом. правда по той же табличке форсунки имеют одинаковую производительность правда не написано давление. 3. хз разные или нет. смысла их менять никакого в принципе нету. открою и те и те мозги - скажу.
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? на немецком сайте рекламируют услугу перекалибровка датчика давления...у нас с это кто-то умеет делать?или проще мотороловский ставить? Drucksensor Umkalibrierung (inkl. Rückporto): 200kpa auf 300kpa oder 250kpa auf 300kpa ........ 80 евро.....
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Резистор между МАФом и мозгом? Есть ли смысл? Если да, то какой? Говорят на АК кто-то делал для корректировки смеси. Мнения.
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? ну вот у них и спроси. какой еще нахрен резистор для корректировки смеси. занижать показания мафа.. нахрена? ты ваще куда то уходишь не в ту область. т.е. применить то можно много чего тока это нах не надо
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Тогда посоветуй пож. нормальную широкополосную лямбду. Мозг кипит...
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? Сравнивал мозги AAN,ABY,ADU разница в ключах и пару микрух и конечноже мап но это если новые AAN и с эмой и без от сы6
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? ну и...? едет на прошивках перекуроченых? :rotate: да в мире то есть. и в стране есть. но только не в АК.. (видимо здесь бермудский треугольник..)
Ответ: Мозги ADU/AAN/ABY. Отличия? мля йопть, вы сами себе придумываете проблемы, и направления поиска решений этих несуществующих проблемм.:very_cool: