Diesel prowess Embargoes are like rules, they are meant to be broken. This time around Auto Motor und Sport in Germany have sent out their January issue to subscribers featuring a rendering of an Audi R8 Concept with V12 TDI engine article. The story is still under wraps by Audi until January 13 when it will make its world wide debut at the 2008 NAIAS in Detroit. AMS calls the Audi R8 V12 TDI a study model, but depending on feedback the car might just make it to mass production (hand built mass production that is). The V12 TDI engine has made quite a name for itself on the track in the R10 race car and will be featured in the upcoming Q7 V12 TDI. It is a proven engine and will obviously not burn your R8 to a crisp. Some numbers from the article. The Audi R8 V12 TDI produces 500 hp with 1,000 Nm of torque, 0 – 100 km/h in just 4.2 seconds, top speed lies over 300 km/h and fuel consumption is rated at 10 liters per 100 km. Disadvantage of the V12 TDI over the V8 is that the little trunk space is entirely gone due to the V12 size and it weighs 100 kg more too. The front fascia is altered on the R8 V12 TDI because the engine requires more cooling, which is achieved through the larger airducts. Thank you Thomas for the tip! More images at R8-quattro forum. (c) Worldcarfans.com
Ответ: R8 v12TDI Мда, зачётный агрегат. Интересно, сколько весит этот дизельный монстр? Ведь его врядли сделали из аллюминия.
Ответ: R8 v12TDI Эт как же надо быть неуверенными в продажах Ку7 шоп такое бабло вливать в пустые концепты?
Ответ: R8 v12TDI Охереннейший концепт от Ауди за последние несколько лет. А может десятков. Очень красивая, сволочь...
Ответ: R8 v12TDI вот еще инфа по этой машине http://www.sweetcar.ru/audi/audi-r8-v12-tdi-intervyu-s-karter-belkom/
Ответ: R8 v12TDI Audi отказалась от дизеля V12 На недавно прошедшем автосалоне в Женеве Audi представила уникальное и очень красивое купе Audi R8 V12 TDI, которое было оснащено дизельным двигателем V12 объемом 6,0 л. Агрегат V12 выдает аж 500 л.с. и ровно 1000 Нм! Для дизеля просто потрясающие характеристики. Причем, в Женеве представители Audi намекали на то, что они могут уже в этом году начать выпускать подобный автомобиль. Но сейчас стало известно, что от производства Audi R8 V12 TDI решено отказаться. С чем это связано сказать сложно. Видимо, в Audi решили, что двигатель V12 слишком тяжелый для R8, что отрицательно сказывается на управляемости. Но дизельное купе от Audi, судя по всему, все-таки появится. Поэтому скоро немцы начнут делать R8 с дизелем V8 объемом 4,2 л. Этот мотор, конечно, гораздо скромнее V12, но и его 326 л.с. хватит легкому купе. // auto.mail.ru
Ответ: R8 v12TDI интересная логика..сначал нарисовать, построить, представить, разрекламировать..потом подумать...и понять что оно рулитсо небудет...