мне в нашей деревне поменяли АКПП на А8 98 г.в.Х-431 показывает Р0730!ЧТО ДЕЛАТЬ!МАШИНА НЕ ДВИГАЕТСЯ!
Ответ: АКПП А8 кватро 1. Как меня зае.ало ставить дигнозы по фотографии! Нужто сложно написать что за движок и его код и код коробки - новой и старой. Четыре типа автоматов на А8 ставились в том году - это только типов - кодов - не один десяток. 2. Уж сколько раз твердили и миру что автоматические коробки менять на б/у - пустая трата времени и денег 3. Код трансмиcсии тот же что и у тебя был? Если нет - то в этом и есть твоя проблема - у коробки другие передаточные числа. Или мозги коробки перекодировать надо но тут я тебе ничего не скажу - нет исходных данных от тебя Ну да ладно - по ошибке Ошибка сия значит 17114 / P0730 Gear/transmission ratio monitoring - Wrong transmission ratio Может быть из-за: 1. ATF level not OK – Check ATF level → Rep. Gr.37 2. ATF dirty – Assess wear by checking ATF for colour and contamination → Rep. Gr.38 – Check solenoid valves (read measured value block 005 ... 007: With hydraulic control “Type E17” → Anchor, with hydraulic control “Type E18/2” → Anchor) 3. Brake slipping/defective or solenoid valve dirty/defective 4. Gearbox input speed sender -G182- defective – Rectify fault as described for fault codes 17100 / P0716 → Anchor and 17101 / P0717 → Anchor 5. Gearbox output speed sender -G195- defective – Rectify fault as described for fault codes 17105 / P0721 → Anchor and 17106 / P0722 → Anchor 6. Incorrect or incorrectly coded automatic gearbox control unit -J217- – Check control unit identification → Anchor Explanatory notes t The gear monitoring system in the gearbox control unit checks the transmission ratios by comparing the engine output speed and gearbox output speed. This fault is displayed if an incorrect transmission ratio (implausibility) is detected. t When testing the stall speed, the gearbox input speed in the torque converter should be almost 0 rpm with the vehicle stationary and a gear engaged. If this is not the case, this fault will also be displayed to indicate possible damage to the brakes (read measured value block 001: With hydraulic control “Type E17” → Anchor, with hydraulic control “Type E18/2 ” → Anchor).